Slow Juice Toppers

Mijn slowjuicer is echt mijn favoriete keukenmachine. In alle simpelheid tovert hij met enorm gemak een heerlijk gezond sapje uit fruit, bladgroenten, knollen, en wortels! En het is ontzettend makkelijk om te doen plus het geeft je een extra mogelijkheid om restjes (verse ongekookte) groenten en fruit toch een gezonde bestemming te geven, en no waste! Daar wordt ik altijd blij van:)



Eens per week verzamel ik alles uit mijn koelkast en fruitschaal en stel samen met nieuw ingekocht fruit en groente in een half uurtje allemaal lekkere sapjes samen. Daarna gaan de flesjes gewoon de vriezer in. Ik neem er dagelijks 1 bevroren sapje uit en tegen de tijd dat het lunchpauze is is het sapje alweer ontdooid en lekker fris!


In principe kun je alles met elkaar blenden, houdt alleen wel rekening met de verhouding groenten en fruit. Een sapje met alleen fruit geeft toch een heleboel fruitsuikers en is daarom niet gezonder dan het eten van een vers stuk fruit, dan krijg je toch die extra vezels ook nog mee. Slowjuicer sapje bevatten in tegenstelling tot groene smoothies uit een blender beduidend minder fruit en groente pulp. Per slowjuicer kan het verschillen afhankelijk van de zeef die erin gebruikt maakt. Mijn slowjuicer laat voor mij nog steeds een klein beetje pulp door, goed voor extra vezels en het drinkt toch heerlijk weg!


Ik wil graag 3 van mijn meest favoriete recepten met jullie delen. En in 2 ervan zit gember. En dat is niet voor niets, wist je dat gember heel erg gezond is? Het bevat veel antioxidanten, werkt ontstekingsremmend en stimuleert het immuunsysteem. Het bevat ook een speciaal eiwit-splitsend enzym dat de spijsvertering bevorderd en het werkt kalmerend op je maag en tegen misselijkheid. Je sapje krijgt zo nog meer gezonde eigenschappen! Snij, juice en geniet van deze 3 Slowjuice Toppers:


1. Spinazie, ananas, limoen & appel

Voor 2-4 glazen (mijn flesjes zijn 200ml dus ik haal er 4 uit) gebruik je 4-5 flinke handenvol spinazie, 1/2 verse ananas (geschild en eventueel zonder de kern die weleens wat bitter kan zijn), 1 citroen (geschild) en 2-3 appels (afhankelijk van de grootte, goudreinetten zijn hier erg lekker in!).


2. Wortel, sinaasappel, gember

Een eenvoudige mix maar erg lekker, voor 4 glazen juice je 2-3 sinaasappels, een stuk gember van 2 cm, een een hele zak wortels of 5 winterpenen. Ik vind een zuurtje erin erg lekker, een beetje citroen past ook prima en wil je een wat zachtere smaak is een mandarijn ook lekker in de mix!


2. Rode biet, appel, citroen, gember.

Gebruik voor dit sapje 3-4 gewassen ongeschilde en ongekookte bieten, 1-2 appels, 1 citroen en een stuk gember van 2 cm en je hebt weer 4 flesjes gevuld! Het sapje smaakt heerlijk zoet en is ook nog eens sportprestatie verhogend. Aangetoond is dat het gebruik van rode bietensap, dat nitraat bevat, leidt tot een lager zuurstofverbruik en een lagere hartslag dan bij dezelfde inspanning zonder gebruik van rode bietensap. Zeker een topper dus dit sapje! Enjoy!





Duizenblad 9
7483 AK Haaksbergen
info@getrealfit.nl

Tel: 06-52214625

CONTACT

Kvknr: 50261800 0000  BTWnr: 1038.96.028.B.01

VOLG ONS OP

  • Facebook Getreal Training & Coaching
  • Linkedin Getreal Training & Coaching
  • Instagram Getreal
  • Facebook sport en bewegen